Ångesten är ingen bra vän

Jag är så fruktansvärt skolless just nu. Enda sedan jag började åttan har jag varit mer eller mindre skolless, och det är typ fyra år sen eller nått? Men det var länge sen jag kände mig såhär oerhört skolless, ändå har jag inte ens börjat efter jullovet ännu? Jag har inte supermycket skolarbeten att göra just nu, men tillräckligt mycket för att känna mig stressad. Allt med skolan känns bara jobbigt, har väldigt stor lust att hoppa av men med bara fem ynka månader kvar så är det bara att bita i det sura äpplet och stå ut.

Självklart har jag också mega-ångest över körkortet. Har inte kört en enda gång sen jag körde med bilskolan sist i början av december? Eftersom jag inte har kört något har jag inte ägnat mycket tid till teori heller. Jag har några lektioner kvar och ska nog ta flera. Det går jättebra att köra på bilskolan men hemma blir jag mest bara arg och irriterad när det inte går som jag vill. Jag har en jättesnäll pappa som betalar allt för mitt körkort och en jättefin bil som stått sedan jag var 16 år och jag har inte ens ett sug efter körkort? Jag förstår inte varför egentligen, jag om någon borde ju ha det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0