Sjätte och sjunde besöken

Sjätte besöket:
Det var i tisdags, eftersom att min tand gick av på söndagen när jag ännu var i Gävle. Samma tand som gick av sist, bara tre månader sen dom lagade det. Nåja, var till tandläkaren på tisdagen iaf och var jättenervös, men så fort jag kom dit så sa hon att vi inte skulle borra idag och då dog jag lättnad! Hon kollade på tanden som gått sönder, putsade och rengjorde den och sen tränade jag på att ta bedövning. Det var jävligt äckligt den här gången men jag överlevde så jag antar att det gick bra. På fredag bokade vi in tid så att jag skulle komma dit och borra.

Sjunde besöket:
Det var idag, och jag skulle laga tanden som gått sönder. Trodde faktiskt att jag skulle hyperventilera och störtböla, men jag har nog aldrig nånsin varit så lugn när jag lagat en tand som jag var nu! Tandläkaren sa att det var bland de minsta lagningar hon gjort så då kände jag mig lite lugnare. Jag fick bedövning och det gick bra, och lagningen också. Jag andades och jag överlevde. Och det gjorde inte ont! Och jag var sjukt glad att jag överlevde sen, utan att ens ha bölat. Faktiskt så trodde jag att jag skulle dö, hade till och med skrivit ett avskeds-sms till Christoffer hahah! Han blev nog lite orolig för han hade skrivit fyra sms till mig under tiden jag var där (en halvtimme), stackars pojke. Mig var det i alla fall inte synd om idag, för det gick så bra!

Även om vi gick fortare fram i planeringen, för min första planerade lagning är egentligen typ sista mars har jag för mig. Så det var ett stort framsteg att jag klarade av att göra det nu, för i tisdags så frågade hon om jag velade vänta längre, men jag hade så jävla ont och det ilade så mycket så jag ville göra bort det så fort som möjligt.

Nästa besök är på måndag, då ska vi nog träna på som vanligt med bedövning och sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0