Det är inte varje dag man får oväntat besök kl 01.00 när man badar badkar

Nu har vi varit och pratat med grannarna här för ett tag sen.. I måndagskväll/natt kring 00.00-tiden pratade jag med mamma i telefonen när jag tyckte att det satt en spindel på datorn så jag skrek, vilket jag alltid gör när jag blir rädd. Jaja det var inte så mycket mer med det, pratade klart med mamma och hoppade i badet med Christoffer som hade tänt ljus och fixa massa mysigt :) Vi satt och pratade och helt plötsligt började hunden tokskälla, så Christoffer gick upp ur badkaret och fråga vad fan hon höll på med klockan ett på natten... Så ringer det på dörren igen (vi hade inte hört det första gången) och så är det nån som ropar "Det är polisen, öppna dörren!" och så gör han det och utanför står det fyra poliser.



Grannarna hade hört ett jäkla liv tidigare (inte från oss) sen hörde dom mig skrika senare och trodde det kom från samma lägenhet som det var livat i tidigare, så dom hade ringt polisen för dom trodde att Christoffer misshandlade mig. I själva verket såg jag en spindel, som senare visade sig vara en dammråtta men det behöver vi inte nämna för det gör bara hela situationen ännu löjligare.. :P
Fick komma ut ur badrummet i bara handduk och polisen frågade mig två gånger om jag mådde bra, fattade ingenting ja och sa ja.. Dom hade varit upp på övervåningen och där var det lugnt, sen här nere verkade det också vara lugnt sa dom. De frågade om vi hade hört nånting för ca en timme sen, men det hade vi ju inte. Dom var här ett tag och pratade med oss, sen gick dom ut och pratade. Då kom vi på att grannarna kanske hade ringt för att jag skrek (tänkte inte på det tidigare), så Christoffer sprang ut och förklarade det för poliserna. Så dom fick i alla fall veta hur det låg till, och sa att han inte var misstänkt för något.

En lagom skopa ångest och rätt svårt att sova hade jag på kvällen. Vi pratade med grannarna idag, och förklarade hur det låg till. Dom kände nog sig dumma för att dom hade ringt in men jag tycker sånt är bra. Hellre att man ringer och det inte är något, än att något faktiskt händer och man inte ringer. För sånt där pågår mellan stängda dörrar utan att allmänheten ser det tyvärr.. Så jag tycker dom gjorde helt rätt som ringde, men vi ville förklara hur det låg till så dom inte tror att det är så som det verkade. Passade även på att säga att jag är väldigt högljudd, skriker för allt och att dom garanterat kommer att höra mig flera gånger, speciellt i sommar när alla småkryp kommer fram ;) Känns skönt att allt är löst i alla fall och att vi kunde förklara för grannarna.

Passade även på att fråga om dom blir störda när vi badar badkar mitt i natten och om hunden stör dom när hon är ensam hemma, men inget av det hade stört dom, så det var ju också jättebra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0