Plötsligt händer det


Bara för att jag vet att jag aldrig kommer att ha såhär mkt pengar på kontot igen! ;)

Vaknade imorse, så hade saldot på mitt konto ökat från 10 kronor till 75 000 kr på nå vänster. Eller höger. Nä inte riktigt kanske, men det lät rätt bra hehe. Vi har betalat av Christoffers snöskoter och mobilen så nu slipper vi det för all framtid, något skönt! Sen räkningar och hyra blev det också. Hoppas vi inte får nå mer räkningar nu den här månaden, men så tur ska man nog inte få ha förstår jag!

Drog ner på stan för att fönstershoppa, sånt är alltid roligare när man har pengar. Fast det blev shopping på riktigt också! Christoffer köpte tre t-shirtar, en munkjacka och en mössa för 1600 kr och så handlade vi nått smått på Clas Ohlsons, ett litet block som man kan fästa på kylen (skriva handlingslappar tänkte jag) och sen en tändare. Vi gick in på Lampbutiken sen för vi ska ha lampa till köket och sovrummet, och ut därifrån kom vi 7 000 kr fattigare för vi köpte en soffa istället haha! :P Hade bestämt oss för en på Jysk för 5 000 kr som var en divansoffa som gick att bädda ut, men den här var så mycket skönare att sitta i, större och snyggare så Christoffer vela ha den och jag gav med mig efter ett tag. Enda nackdelen är att det inte var en bäddsoffa, men sen har vi ju inte så ofta folk som sover över heller så det spelar ingen roll, för är det bara en så kan man ändå så sova i den. Dessutom hade den kostat 10 000 kr men den var nedsatt, så där gjorde vi nog ett bra kap! Vi får den hemkörd imorgon så det blir kul med nytt, om vi nu lyckas få ihop den :D Men den skulle bara vara i två delar så jag tror det går bra. Hoppas iaf haha..


Såhär ser soffan ut, fast utan fotpall för jag tycker det är så fult med det, den inte alls passar in..

Sen åt vi på Bali Garden, äckligt gott alltså! Hade kunnat leva på stekta nudlar och kyckling... Christoffer är på hockeymatch nu med nån kompis, han är väl hemma vid nio eller nått sånt skulle jag tro. Funderar på att baka en kladdkaka tills dess och kolla Gostavsson 3 tr sen eftersom vi missade det igår.

Mätte lite nu och soffan kommer ta sjukt stor plats, typ hela våran långsida i vardagsrummet haha! :P Men jag tror vi kommer lösa det bra ändå ja! Fast vet inte vart bokhyllan ska vara, hmm.. Nåja det är morgondagens problem :) Längtar bara tills soffan är här och ihopskruvad så man slipper den här nedsuttna som vi har nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0