Årsresumé 2012

Januari
Tillbringade de första dagarna av det nya året i Gällivare. Fyllde 20 år. Åkte hem till Gävle och shoppade massor på Ikea för presentkortet som jag fick i julklapp/födelsedagspresent. Tog tag i löpningen en sväng, men det blev inte så långvarigt eftersom jag halkade och gjorde illa mig. Gick på bio för första gången på tre år (haha). Våran bil gick sönder bara någon vecka efter att C hade lagat den då den var sönder ett bra tag..



Februari
Det var snöoväder, men någon vecka senare hade hur mycket snö som helst redan smält bort. Christoffer var på arbetsintervju hos ett bemanningsföretag, men företaget som han skulle vara uthyrd till visade sig inte vara seriöst så bemanningsföretaget ville inte samarbeta med dom. Fick massa kompisar i tvättstugan i form av silverfiskar, haha fyfan.. Christoffer provade att göra eget snus hemma. Hade migrän typ hela tiden den här månaden.


Mars
Vårkänslor! Var på marknad i Ockelbo, men det var svinkallt just då.. Åkte till Stockholm tur och retur två gånger för att köra och hämta Christoffer två kompisar som varit på kryssning. Våran fina hund fyllde sju år. Blev erbjuden sommarjobb i Furuvik men det var först till kvarn(?!) när man skulle ringa, och jag såg mejlet först efter typ fem dagar så alla platser var redan upptagna. Bilen blev äntligen lagad efter många försök, lycka!! Christoffer fick jobb och det kändes som att det skulle ordna upp sig nu efter allt. Bilen gick sönder igen och jag hade lust att elda upp den jäveln.


April

Fick äntligen en köksfläkt till köket. Lagade bilen. Jag, Christoffer och Nova åkte upp till Gällivare under påsken. Bytte bort 940:in mot en V70 från Stockholm. Åt årets första jordgubbar. Mer händelserikt än så var inte april månad.

 
Maj

Fick ett nytt köksbord, köpte en spegel till hallen och fick en sängstomme till en dubbelsäng. Tömde gamla förrådet i Bergby, sju månader efter att vi flyttat haha.. Christoffer fyllde år. Åkte till Ikea och köpte madrasser till sängstommen. Tog tag i löpningen igen. Var på arbetsintervju för ett säljföretag, men är glad att jag inte fick jobbet eftersom jag sedan fick veta att företaget varit med i Dokument inifrån där det upptäcktes vilka sjuka arbetsförhållanden som deras anställda hade.


Juni
Det hände inte alltför mycket den här månaden. Vi var på Jespers utspring och nån fest, jag bakade bullar, fick norsk choklad i brevlådan och midsommarafton spenderades i en bil där vi räknade älgar.

 

Juli
Mitt konto blev spärrat för att jag tydligen hade ett avancerat virus på datorn haha.. Jag och Christoffer åkte till Uppsala för att gå på min kusins bröllop. Christoffer hade en veckas semester då vi var hundvakt åt hans chefs hund. Kom fram till att vi aldrig skulle ha samojed, jösses vad mycket hundhår! Var på sommarkväll varje onsdag hela månaden. I slutet på juli åkte jag upp till Gällivare.


Augusti
Kom hem till Gävle den 8:e. Var på Sommaryran en sväng, eller om det var två. Fick punktering. Köpte ett nytt soffbord på Ikea. Mer fartfyllt än så var det inte denna månad.


September
Plockade blåbär i regnet. Pappa kom ner och hälsade på oss i lägenheten. Christoffer slutade snusa och vi bytte bort V70:in mot en golf. Den här månaden försvann Christoffers låtsasfarfar efter en fisketur och vi mådde väldigt dåligt under de två veckor som han var borta innan han hittades, eftersom vi inte visste om han levde eller inte. Christoffer tatuerade sig och jag blev sugen på att göra en till. Laddade ner Runkeeper, började räkna kalorier och jag bestämde mig för att gå minst en halv mil varje dag, och att äta flera mål om dagen. Den 30:e denna månad hade jag bott i Gävle i ett år.


Oktober
Höll igång och rörde på mig, promenerade trots väder. Christoffer åkte till Gällivare på arbetsintervju. Spelade bingolotto! Christoffer blev påkörd av en kärring som smet från platsen, och som vi polisanmälde men som sedan nekade till smitningen och allt. Fick nya köksstolar av Dennis. Öppnade ett sparkonto. Hade bott ett år i lägenheten inne i stan. Firade fyra år med Christoffer och första snön kom samma dag.


November
Var på Tords begravning. Satte upp en massa på väggarna i lägenheten. Spelade massor med kort. Köpte våran första julgran. Christoffer slog ut halva sin tand. Köpte en ny tevebänk.


December
Kunde äntligen börja julpynta! Tatuerade mig igen. Christoffer fick veta att han fått jobb i Gällivare så vi sa upp lägenheten och allt annat och började förbereda oss för en flytt i januari. Sökte en del lägenheter. Började flyttpacka. Den 19:e satte jag mig på tåget upp till Gällivare. Dagen efter att jag kom upp fick jag jobb. Firade jul i Malmberget som vanligt. -29 grader i flera dagar, sen dagen innan nyår var det helt plötsligt bara -0,4 grader!! Kommer att fira nyår utan min kära pojkvän tyvärr, vårat femte nyår men det första som vi inte kunde vara tillsammans på. Lite trist men inte hela världen, nyår blir nog bra ändå!


Har periodvis och ganska ofta mått dåligt under det här året, vilket egentligen mest har berott på att jag haft tråkigt, varit arbetslös och att det varit så mycket tjorv med Christoffers jobb (eller gamla jobb nu då). 2013 har alla förutsättningar för att bli ett bra år. Det kommer att bli vårat år. Nu siktar vi in oss på att försöka få lägenhet, sen kommer allt att gå som på räls. Jag har bara väntat på att turen ska vara på våran sida någon gång, just nu känns allt för bra för att vara sant!


Kommentarer
Postat av: Nattis

Kul att läsa en summering! Jag har tänkt göra desamma men dragit mig då det känns rätt tidskrävande ;)

2012-12-30 @ 21:30:03
URL: http://www.nabo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0