Bilproblem..

Idag hade vi lite problem med bilen när vi skulle åka till stan. Rutorna hade åkt ner när Christoffer låste upp bilen. Det har tjorvat förut med att rutorna åker ner när man låser upp om man håller nyckeln vriden för länge. Bara det att vänster bakruta inte går att få varken upp eller ner då det är trasigt där och den sitter på plats med en skruvmejsel.. Alltså, när man låser upp bilen går rutorna ner, och när man låser den så går rutorna upp. Så vi försökte med att låsa den, men centrallåset funkade inte på passagerarsidan, och det är det enda stället det sitter nyckelhål eller vad fasen det heter. Man kan alltså inte låsa upp från förarsidan. När vi väl kommit på hur vi skulle göra så återstod bara ett problem: Vad fan skulle vi göra med bakrutan? Vi letade efter den och av en slump märkte jag att en bit av den syntes, men just för lite för att få tag i den och orka dra upp den. Christoffer fick hämta tång och dra upp rutan med den, som tur var så funkade det!

Det blev många fula ord som flög ur herrns käft vill jag lova, att han skulle sälja skitbilen och köpa en ny när han började jobba osv. Det visade sig sedan efter att jag googlat runt på internet att det är en tysk komfortfunktion för varma somrar då man vill släppa ut varmluft ur bilen innan man sätter sig i den. Himla behändigt med sånt på vintern kände vi ;) Eller inte. Dock var vi inte de enda som trodde att det var fel på bilen när den gjorde så. Efter vad jag läste på internet så verkade det som att många kände ungefär samma som min kära pojkvän när det hände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0