-10 grader och lite snöoväder


Utanför vårat fönster, tvärs över gatan
 

Utanför fönstret ner mot sjön. Ska man ta sig en långpromenad i ovädret?


Jag är lite glad just nu att jag har flyttat från Gällivare, eftersom de har ungefär -30 grader där nu. Vintrarna var inte roliga ibland alltså.. Men här hemma är det -10 grader och det är verkligen svinkallt, ungefär som när det är -20 grader i Gällivare! Luften här är mycket kallare och det gör att det känns kallare ute. Jag går inte ut utan täckbyxor när det är såhär kallt här nere vill jag lova.

Det var lovat -18 på söndag men det har gått ner till -8 nu ser jag, tacka fan för det. Det kallaste jag har varit med om här nere är för två år sedan då vi var i Bollnäs och det var -23 grader kallt, då förfrös jag tårna! Det har jag aldrig lyckats med i Gällivare, även när det har varit -36 grader kallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0