Fettisdagen

Idag är det fettisdagen. Fet-tisdagen eller fettis-dagen om man vill. Jag och Christoffer tog en promenad till Tempo med Nova och köpte semlor tidigare idag. Eller grodor köpte vi, rättare sagt. Och jag hade faktiskt aldrig hört talas om grodor förrän jag träffade Christoffer, men det är alltså grädden och mandelmassan ihopblandad och inte som på en vanlig semla. Eftersom jag tycker om semlor, men inte är nå förtjust i mandelmassa så tänkte jag att jag kunde prova en groda den här gången.



Har precis ätit upp min, och den var faktiskt nästan äckligt god! Smakade inte alls mycket mandelmassa så jag ska absolut äta grodor i framtiden också!

Nu ska jag hoppa i duschen och ta det lugnt. Efter det blir det middag, och Christoffer ska äta kebab idag så jag ska äta köttsoppa. På burk givetvis, men det funkar det också. En dag kanske jag lär mig göra egen köttsoppa, men det får bli i framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0