Städning och promenad

Idag har jag (hittills) varit väldigt duktig. Vaknade vid sjutiden på morgonen när Christoffer och Thomas åkte iväg till Hedesunda, Christoffer skulle egentligen ha sovit där men Thomas sov på soffan här och Christoffer spelade haha.. Så dom åkte dit och började skruva med bilen.

Jag sov vidare och när jag klev upp så städade jag upp i lägenheten, dammsugade, diskade och rengjorde toan. Dessutom bäddade jag rent i sängen och skruvade av benen på sängen så nu står den helt på golvet :) Det kommer nog att kännas konstigt att sova i den så men var tvungen att skruva bort benen eftersom fyra av elva brädor har lossnat på ena sidan och sängen är inte skön att sova i nå mer eftersom det är en grop i mitten.
Christoffer och Jesper har sprungit och hoppat i sängen så en bräda lossnade i Bergby och sen en annan här (ja dom är rätt barnsliga ibland haha!). Så det blir sånt tryck på resten av brädorna så dom släpper en efter en.. Och ja en säng behöver vi ju så jag gjorde det bästa av situationen ;) Vi ska köpa en dubbelsäng i framtiden men just nu prioriterar vi annat eftersom en dubbelsäng är snordyr, om vi inte köper en från Ikea då.


Såhär ser det ut nu, utan ben och med nya sängkläder. Lite ovanligt haha!

Efter att jag var klar med allt i lägenheten så tog jag en långpromenad med hunden. Vi kom hem för en timme sen och jag har druckit te och ätit mackor. Allt går inte vägen med bilen tydligen (som vanligt) så får se om den blir klar och när herrn kommer hem. Christoffer sa att jag skulle äta själv men väntar på svar om jag ska göra mat åt han eller inte, så ska jag se vad det finns att laga till. Men före maten ska jag ta ett bad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0