Storhandlat idag

Idag har vi varit och (typ) månadshandlat på Willys. Hur skönt som helst att ha det gjort och sen bara behöva köpa sånt som behövs, typ mjölk, bröd och pålägg och sånt. Förhoppningsvis ska det mesta räcka en månad i alla fall. Sju kassar fick vi släpa hem, tur att Jesper var med som bärhjälp. INTE kul att åka buss när man har storhandlat, men vi lära ju eftersom vi inte har nån bil nu. Känner mig som en uteliggare när jag åker buss när jag har handlat haha ;)


Före och sedan efter. Våran kyl har nog aldrig varit så full!! Plus att även frysen är helt fullproppad


Skafferiet är också proppfullt, slängde först in allt på två hyllor, men fick möblera om så det inte blev så rörigt haha. Ordning ska det va!

Fick packa upp allt själv, det är nog typ det bästa haha! Allting ska vara på en speciell plats och om någon har satt fel så blir jag irriterad! Det låter jättelöjligt och det är väl löjligt också, men min bror är faktiskt likadan :) Mjölken och smöret kan ju inte stå på samma hylla osv, nejnej då är det fel. Sorterar på ett speciellt sätt men det var svårt nu eftersom vi har handlat så mycket, så grejerna får stå där de får plats typ. Samma gäller i alla fall i frysen och skafferiet, allt ska ligga på "rätt" ställe. När jag tänker efter så är jag fan så pedant hela tiden, inte bara i kyl, frys och skafferi... Typ allt i köket, på köksbordet, på toa, i vardagsrummet... Så var jag ju inte när jag bodde hemma kan jag ju tala om ;) Eller vad säger du pappa?

Äntligen kommer det kännas roligt igen att äta frukost, för att det finns massor att välja på, och samma när man ska laga mat. Idag blev det hamburgare och jag har nog hamnat i matkoma nu för jag var så fruktansvärt hungrig innan. Nu ladda upp sig innan det blir hårfärgning x 4 på grabbarna!


Kommentarer
Postat av: Pernilla S

Haha jag är också sån, att jag vill ha allt på en speciell plats. Jobbigt om man måste leta igenom hela jäkla kylen/frysen/skafferiet efter en grej, då är det lättare att ha det på ett speciellt ställe :P

2012-02-21 @ 14:23:03
URL: http://pernillaha.blogspot.com
Postat av: Pappa

Nä så var du verkligen inte här men du vet ju att jag är likadan när det gäller kyl,skafferi o köksskåp o lådor.Rätt ordning ska det va.

2012-02-23 @ 15:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0