Känslan av trygghet

Kärlek är att offra sig för varandra, att göra saker även fast man inte tycker om det men bara för att man vill göra det för den andra. Kärlek är att bry sig om vad den andra vill, vad den andra känner, att inte utnyttja situationer och att inte ta någon förgivet. Kärlek är en bergodalbana, där det hela tiden går upp och ner. Kärlek är att gråta i någons armar, att berätta saker som man inte berättar åt någon annan, att bli omhållen på natten, att sakna fast det var tio minuter sedan man sågs. Kärlek är att skicka och få gulliga sms, och samtal då man bara ringer och säger jag älskar dig och sedan lägger på.

Att skratta tills man tappar andan, tjuvnypas och att gå varandra på nerverna med flit, bara för att få kunna skratta åt det efteråt. Det är jag och du tillsammans, just här och just nu. Att krypa upp i dina armar är en av mina favoritsaker att göra. Det är känslan av trygghet som jag får från att ligga bredvid honom som gör att mitt hjärta slår ett slag extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0