Bajs-Korsnäs

Snart spyr jag. Det luktar Korsnäs överallt, till och med inne i stan! Kastsjö (vart vi bor) ligger ju alldeles vid Korsnäs så ibland luktar det ju äcklig pappersmassa-snusk här. Typ en gång när vi hade öppet fönstret på toan och så skulle jag dit, så slog lukten mig rätt i ansiktet och jag höll på att dö ungefär, men det är inte i närheten av vad det är nu!! Inne luktar det skit, ute luktar det skit, i stan luktar det skit osv. Men lukten ute, alltså den är grotesk, har aldrig varit med om nå värre! Christoffer tror att det är nått som är trasigt där för så vidrigt brukar det inte lukta. Det är så att man vill spy så fort man går utanför dörren.. Och snart måste hunden på sista rastningen, hujja :(

Folk säger att man vänjer sig, men det tror jag verkligen inte på. När jag var yngre och vi bilade genom Piteå minns jag hur vidrigt jag tyckte att det luktade, och sa att jag aldrig skulle kunna bo på ett ställe där det finns ett pappersmassabruk, men ja tio år senare (ungefär? lite mer kanske?) så bor jag ett par hundra meter ifrån det. Lite komiskt. Nåja, det är ju tur att det inte luktar så ofta. En gång i månaden kanske det har varit sen vi har flyttat hit, och inte länge då så det kan jag leva med. Men ska det vara såhär som det har varit idag/ikväll så funderar jag på drastiska åtgärder haha ;)


Bajs-Korsnäs....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0