Tvätt-dag

Fick nå ryck idag och började tvätta klockan ett, vilket aldrig brukar inträffa för vi tvättar alltid på kvällarna. Har tre maskiner kvar och då har jag tvättat åtta maskiner! Sen har jag gjort mitt för dagen. Fast jag lär ju laga mat också när Christoffer kommer hem efter sin träning, och det känns nästan lite jobbigare än att tvätta haha ;)

Nä men tvätta måste man ju, och det är jävligt skönt att ha en tom tvättkorg!! Lär försöka tvätta lite oftare så man slipper få så mycket tvätt, vi var duktiga ett tag men sen spårade det ur ;) Vi blir nästan alltid lata när vi ska tvätta, och så säger vi att vi ska ta det en annan dag istället. Sen växer bara tvätten i tvättkorgen! Det är i alla fall hur skönt som helst att ha tvättstugan nere i källaren, för det sög verkligen i Bergby att det låg i ett helt annat hyreshus, speciellt på vintern när man kånkade på tvättkorgen..


 

Christoffer lär nog vara på träningen nu, men han drog tidigare ut till Vittersjö för att lämna tillbaka bilen till sin pappa och sen skulle han få skjuts därifrån till stan och då skulle han direkt till träningen. Innan han åkte så var vi på Willys och köpte oboy för det var slut, och sen lite gott till ikväll. Har ingen aning om vad det blir, men kanske en film kanske? Det var länge sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0