Ockelbo marknad

Nu kommer världens längsta inlägg typ! Igår vid ett-tiden åkte vi och hämtade upp Max och åkte mot Ockelbo för att gå på marknad. Det var mulet och regn i luften när vi åkte så vi tog med oss hunden så vi skulle slippa stressa hem (det är 6 mil till Ockelbo från oss). När vi kom fram stekte solen så vi lära ha med hunden på marknaden eftersom det var så varmt i bilen, och det var tjooockt med folk så på vissa ställen fick jag bära min lilla hund för jag ville inte att folk skulle råka trampa på henne. Hade man vetat att det skulle vara så mycket folk och att det skulle bli så jävla varmt så hade jag lämnat hunden hemma och bara åkt dit en kort sväng. Men får satsa på det nästa år då ;) 
 
Men folk är bra roliga som alltid ska lägga kommentarer till hundägare, men skyndar sig iväg för att slippa en diskussion. Det finns gott om bittra okunniga människor, men dom är ju inte heller speciellt öppna för att ta till sig information. Var nån surkärring som tyckte synd om min hund för att jag bar henne typ 5 meter för att hon skulle slippa gå rätt igenom en trång folkmassa? Samtidigt som speakern flera gånger ropade ut att det sitter hundar i bilar som flämtar, skäller och riskerar att bli medvetslösa i värmen. Jag tycker mer synd om dom hundarna ja, men tydligen är det synd om min hund när jag försöker underlätta för henne och folk runtikring ;) Nåja, jag skiter i såna människor tycker mest synd om dom för att dom är snea i huvudet, men Christoffer får rådamp och vill ha ihjäl såna människor haha!!
 

Våran lilla kockohund laddar för fredags eller lördagsmys!!

Nåja, det var inte gamla surkärringar jag skulle skriva om. Vi gick från marknaden efter typ en timme, innan vi kommit igenom hela, parkerade i skugga hos Christoffers farmor och drog ner alla rutorna så fick Nova sitta där. Sen gick vi upp och fikade och hämtade Christoffers skjorta som hans farmor hade tvättat. Sen fick jag även en klocka av henne, eftersom hon tyckte att jag också skulle ha en ny för att C hade köpt en på marknaden :) Vi gick tillbaka till marknaden vid halv sex och åkte från Ockelbo strax efter sju. Då var det svalt och skönt ute och Nova låg och chillade i bilen haha.
 
Hem och få i sig lite käk + mata hunden och sen tillbaka till Ockelbo vid niotiden. Max var där och drack och jag och Christoffer var nyktra. En aning skönt, men det är lite kul att titta på alla fyllisar. Vi åkte hemåt vid halv två eller nått tror jag? Efter att försökt få Max till bilen för typ femte gången.. Men till slut lyckades vi! Vi var hemma i lägenheten vid fyratiden tror jag, och då gick vi och la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0