Fruktsallad och glass

 
Vi åkte iväg och köpte lite frukt och glass för att göra fruktsallad till fotbollen på teve. Inte för att jag är ett dugg intresserad direkt, men för sällskapets skull så :) Vi har slarvat massor med mat och godis på senaste tiden så nu blir det andra bullar. Blir ingen skräpmat, godis, chips, läsk osv i veckorna, utan bara på fredag eller lördag. Loka går bra, och glass kanske max två gånger i veckan. På sommaren kan man inte vara utan glass, så enkelt är det. Och jag är världens gottegris som klättrar på väggarna och får damp när sötsuget säger till och det inte finns något hemma, så vi får väl se hur jag klarar det. Men tur att jag är envis, för jag SKA klara det. Det är värst i början ju.
 
Christoffer står dock och äter chips nu helt plötsligt, som är kvar från helgen, och säger att det måste ätas upp det som finns kvar haha? Men jag ska vara duktig har jag bestämt mig för. Och jag har ätit glass och fruktsallad så nu känner jag mig nöjd. Och dessutom gör jag inte det här för att förbjuda mig själv från allt onyttigt, utan jag ska även må bra och kunna unna mig något när jag känner för det. Inte alltför ofta bara. Hoppas jag klarar det här, men jag ska verkligen försöka! Det måste bli ändring nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0