Gävlebo i sex månader

Idag har jag bott i Gävle i sex månader. Det är sjukt vad tiden går, ett halvt år alltså!! Även om det på ett sätt känns som om jag alltid bott här, och på ett annat sätt känns som om man nyligen flyttade hit. Hann med att bo en månad i Bergby och i förrgår blev det fem månader i Bomhus.

Trivs som handen i handsken här mestadels, fast ibland längtar jag hemåt. Inte till själva Gällivare utan till folket där. Nu vill jag bara ha lite besök här nere av min familj och mina vänner, men det kommer! Jag har ju i alla fall världens bästa sambo så det kan inte bli så dåligt då.



Christoffer är på nån krog i stan och kollar på hockey. Hade också tänkt följa med men det blev så stressigt och egentligen hade jag inte ens nån lust från början. Så i brist på annat sitter jag och tittar på Lets dance och Jersey shore. Inte riktigt bestämt mig för vad jag ska kolla på haha... Har i alla fall tänt en massa ljus men det blir en nyttig fredag idag :) Lika bra det kanske. Ska snart rasta vovven och efter det funderar jag på att ta ett varmt bad innan Christoffer kommer hem, om det inte blir några ändrade planer för hans del. Hjärtat har i alla fall köpt hem några cider så funderar på att knäppa en nu. Har inte druckit cider sen nyår..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0