Rätt fullspäckad måndag

Lär börja med att skriva om dagens olycka haha.. När nån öppnar portdörren så springer alltid Nova och gömmer sig under sängen, och när posten kommer får hon alltid ett litet adhd-anfall om ingen stoppar henne, så som vanligt ställde jag mig vid dörren till sovrummet för att säga åt henne när vi skulle få post. Bara det att hon alltid ska kravla sig fram fort som fan utan koll på varken fram- eller bakdel så sladdarna under sängen brukar fara och flyga. Idag vettetusan vad hon gjorde, men när hon flög fram underifrån sängen så blev det ett rött sken under sängen, allt på Christoffers sängbord flög ner på golvet och kablarna flög fram från sängen, hela lägenheten slocknade och det luktade bränt.

Insåg ändå rätt fort att det tagit eld i sladden till väckarklockan och att en propp gått på grund av det. Stackars Nova, jag hoppas att hon inte fick sig en stöt.. Fast är rätt säker på att hon hade skrikit då, jag blev nog mer rädd än vad hon blev :P Sänglampan flög i golvet också och i tusen bitar, så nu har både den och klockan åkt i soptunnan. Vi får helt enkelt införskaffa nya och se glad ut. Och nu har jag dragit om sladdarna så hon inte ska kunna trassla in sig i dom längre.


Sladden till klockan har sett ut såhär ett x antal år eftersom Nova ALLTID drog ut sladden ur väggen om jag inte vaknade när jag skulle upp till skolan på gymnasiet. Rätt smart hund, då slapp hon lyssna på oväsendet och kunde sova vidare. Mindre bra för mig som alltid försov mig.

Fick proppar av Jesper, för det har vi inte köpt ännu. Man tänker alltid att man ska, men gör det aldrig. Tur han var hemma och hade det iaf. Efter den incidenten åt vi i alla fall middag och sen åkte vi iväg för att storhandla. Men innan det stannade vi till och köpte julgransdekorationer och en julgran för i år har vi minnsan tänkt ha julgran!


Jag monterade ihop julgranen när jag kom hem för att se så den var hel och nu har jag ställt in den i garderoben. För första gången längtar jag tills man får börja julpynta, har aldrig gjort det förr? Men snart åker alla adventljusstakar fram, och julgardiner. Mycket mer än så har vi inte haha, men det behövs inte heller.
 
Vet inte när man ska ta fram granen, men jag ska göra det minst en vecka innan jag åker till Gällivare, vill ju hinna se granen också! Kommer ju vara borta ett tag vid jul och efter det så. Christoffer tyckte jag kunde pynta granen nu medans han var på träning men nån måtta får det då vara ;) I november är det för tidigt att ta fram något som är juligt tycker jag. Även om jag gärna hade tagit fram den nu.. Tycker veckorna kan gå fort så man får sätta upp granen!


Nova och våran söta lilla gran haha! Den kommer bli så fin när den är pyntad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0