En kort promenad blev en lång

Halv elva gick jag, Christoffer och Jesper ut på kvällspromenad med Nova. Jag sa att vi skulle gå två kilometer, men sen blev vi taggade på något längre och bestämde oss för tre kilometer och gick lite nya vägar. Då var vi uppe i fyra kilometer och sedan sa jag att vi skulle minnsan gå fem och det gjorde vi! En timme och 330 kalorier senare var vi hemma. Herrarna brände väl dock något mer än mig, men svårt att veta hur mycket då appen bara baserar det på mig. Hade dock gärna gått en timme till och förbränt det dubbla ;)

Har ätit morötter och dipp på kvällen (ja innan promenaden alltså), men med gräddfil istället för filmjölk som jag gjorde igår. Filmjölk var ingen höjdare kände jag.. I alla fall inte när man åt med morötter till, det var så rinnigt. Men eftersom jag har gått tre promenader idag så behöver jag ju inte ha ångest över det i alla fall, för det har jag gott och väl förbränt även om det är mycket kalorier i gräddfil.



Så för att sammanfatta veckan så har jag gått 14 promenader, på sammanlagt 5 timmar - 2,7 mil och förbränt ungefär 1885 kalorier. Kanske inte mycket för världen, men det är en himla bra start på mitt nyttiga, aktiva liv i alla fall. Hoppas vecka nummer två går minst lika bra :D

Den här kvällspromenaden gör jag gärna om fler gånger, finns inget som är så skönt som att gå och lägga sig efter en långpromenad, nöjd och belåten. Nu ska jag dricka ett till glas vatten och sen krypa ner i sängen med min karl och invänta sömnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0