Räkna kalorier

Sitter här och räknar lite. Skriver ju varje dag vad jag äter, dels för att det är lättare att hålla koll sen kan det ju vara bra att gå tillbaka och titta på typ en vecka som man kanske inte gått ner nått, om man har ätit nå speciellt eller knappt rör sig som har gjort att det blivit så.

Nåjaaa, i alla fall så köpte jag smörgåsrån som jag kan äta om jag blir sugen på nått. Vi köpte små päron igår men dom var inge goda :( Herrskapet käkade delicatobollar eller vad fasen det heter, men jag ville inte vara onyttig så käkade smörgåsrån. Bara det att nu när jag räknade kalorier i efterhand så käkade jag lika många kalorier i de smörgåsrån som jag åt, som det hade kunnat vara om jag bara käkade en sån där delicatoboll istället. Kanske måste tänka i lite smartare banor framöver ;) Men har verkligen sagt tvärt nej till alla godsaker, men det är väl fel det också egentligen. För hade jag ätit en sån så hade det ju varit bra sen. Men nu är jag fortfarande lite småsugen på nått fast jag käkat smörgåsrån.. Men har så lätt att verkligen förbjuda allting fastän jag inte borde. Man måste ju faktiskt få unna sig något ibland, man lever ju bara en gång.

Sitter och dricker te och tittar på teve nu. Ska ta en liten promenad med hunden om en timme, har redan promenerat fem kilometer idag så får se hur långt jag går nu. Det är ju som sagt ganska mörkt ute vid den här tiden och jag vågar inte gå överallt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0