Invägning - nu kan det bara gå neråt!

Imorse vaknade jag av att Christoffer redan var uppe, vi båda ställde oss på vågen och sen tog vi en morgonpromenad på tom mage. När vi kom hem åt vi gröt till frukost och det är typ det vi har gjort hittills. Så nu har jag skrivit upp min vikt och allt annat och satt upp fem delmål och ett slutmål. Kanske kommer att ändra på delmålen framöver, det beror på hur det går och hur det känns. Men just nu känns det bra! :) Christoffer blev också peppad att leva lite nyttigare och det är ju alltid roligare om man är två. Och framförallt lättare att komma ut och röra på sig när man har nån att surra med under tiden.

Jag har i alla fall nått mitt första delmål kan man säga, inte nått av det jag har skrivit upp nu men sen i juli/augusti då jag vägde mig sist i alla fall. Hur jag nu kunnat gå ner fastän jag småätit och sånt där vet jag inte.. Jag hoppas i alla fall att jag klarar att hålla uppe det här, men det är ju lite motiverande med en våg i alla fall haha ;) Jag blir dock lätt ganska besatt av den där vågen och väger mig för ofta och blir besviken när jag inte gått ner så mycket som jag ville, men jag vet att jag alltid har för höga krav och förväntningar så får försöka göra något åt det. Det här är ett långsiktigt projekt, jag måste bara fatta det själv ;) Rom byggdes ju inte på en dag, som man brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0