Leva lite nyttigare

I fredags förra veckan bestämde jag mig för att jag skulle börja leva lite nyttigare med start måndag, alltså igår. Hittills har det gått bra, men bara två dagar har ju gått än så länge ;) Ska försöka hålla mig till en gång i veckan då jag får äta vad jag vill. Har tidigare bara ätit ungefär en gång om dagen (middag) och det är ju inte bra, det är ju därför jag ser ut som att jag gör, för att jag äter för lite, småäter på kvällarna och inte rör mig tillräckligt. Så nu äter jag minst fyra mål om dagen, fem om jag klarar det. Känns som att jag äter hela tiden numera, haha. Är verkligen inte van..

Äter dock inte mycket varje gång jag äter, typ hårdbröd till frukost, smoothie till lunch, sen middag och så smoothie till kvällsmål. Fast ska nog prova käka gröt på morgonen tänkte jag. Går en morgonprommis innan frukosten för att man förbränner mer på tom mage. Hoppas att det ska funka, och att man går ner. Har ju ingen våg så får se skillnaden i spegeln istället. Vet ändå på ett ungefär vad jag väger nu så man kan ju ändå kolla senare om man gått ner.


Kvällspromenad med husse och hund, och sen en smoothie på det!

Har dock haft huvudvärk både igår och idag, sen idag har jag varit sjukt yr. Vet inte riktigt vad det beror på men.. Jag som är världens sockerråtta har inte haft nå sötsug hittills. Och inte har jag ätit/druckit onyttigt fastän vi har läsk i kylen, en skål med godis framme och massa fikabröd i skafferiet. Tror inte jag hinner ha nå sötsug eftersom jag är hungrig och äter typ hela tiden haha.. Brukar annars vara sötsugen varje kväll. Men det brukar ju komma efter några dagar först. Så vi får väl se!

Nu ska jag börja göra mig iordning för sängen, har lite huvudvärk men är inte trött.. Men Christoffer ville att jag skulle lägga mig med honom så lär väl offra mig för laget då haha :) Så nu blir det att dricka ett glas vatten, borsta tänderna och försöka sova.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Bra med lite mer hälsosamma val :) Skriv gärna om hur det går, skoj att följa

2012-09-26 @ 08:02:21
URL: http://www.nabo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0