Ska aldrig mer bo hos Din Bostad!

Igår bar det av mot Kiruna kl 6.30 för kurs med jobbet, sen prov och efter det drog vi på stan och sen blev vi alla bjudna på käk! Var väl hemma strax efter nio om jag inte minns helt fel, och somnade gott vid halv ett, sjukt trött var man efter dagen!

Idag har jag ringt till våran mongolida gamla hyresvärd, usch vad arg man blir på dom. Våran lägenhet har inte gått igenom besiktningen, städningen var inte okej och fyra väggar ska tapetseras om. De är ju helt efterblivna där borta, men det är väl ingen idé att bråka. Min kära pojkvän har redan talat om för dom vad dom är för några idioter och bett dom dragit åt helvete haha ;) Så då är det jag som får ta tag i det där. Men vi är inte de första de inte godkänner städningen för (tydligen är det flera som bott där som haft problem med dom när de flyttat), det är bara så fult att dom säger att saker inte är gjort, som jag HAR gjort. Okej om dom säger att det är dåligt gjort, men inte att det inte är gjort när det faktiskt är det. Det är väl bara för att dom har över 10 000 kr som är våra som vi la som deposition när vi flyttade in, och dom vill väl ha kvar dom pengarna så då hittar dom på saker som ska göras, men synd för dom att vi fixar det själv. Tänker då fan aldrig rekommendera nån att bo hos den där högen idioter. Christoffer ska ringa deras huvudkontor sen och berätta hur vi blivit bemött. Det är normalt slitage på tapeterna i lägenheten, men hon som har besiktat säger att hon ALDRIG har sett fettfläckar på tapeter förr. Undra vilken jävla värld hon kommer ifrån.
 
Jaja, blir bara förbannad när jag tänker på det så ska sluta skriva om det nu ;) Ett par tusenlappar fattigare är vi nog när det här är klart men det är sånt man får ta. Det blev inte bättre av att det var en stört stressig dag på jobbet och allt bara jävlades, vi var bara två stycken hela tiden, hann typ inte ens äta eller göra nå. Vi stänger nio och slutar halv tio, men åkte inte från jobbet förrän klockan tio. Nåja, nu ska jag tänka på annat och se om jag orkar vara vaken tills Christoffer kommer hem från jobbet. Imorgon slutar han iaf klockan tio redan!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Var med om exakt samma sak när jag flyttade från min förra lägenhet. Fattar inte hur vissa hyresvärdar kan hålla på med sån ocker - det är hemskt!

2013-03-08 @ 20:25:21
URL: http://forhundan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0